Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Nina Palm - 20 augusti 2010 08:28

 Efter 5 dagar med ont i ryggen var jag mer än pissless på smärtan och fick ta till det tunga artilleriet - Tramadol + Ipren   . I onsdagskväll tog jag en omgång och sov som en bumling hela natten lång   och igår morse tog jag en dos till och jag lovar att det var underbart att känna smärtan tona bort ... samtidigt som jag kände mig lite halvfull faktiskt   . Inget allvarligare men jag kände helt klart att det snurrade lite i huvet'. Lika som nu - tog 2 piller nu på morgonen och helt 100 skärpt är jag inte MEN jag kan röra mig och ryggen kändes faktiskt lite bättre imorse   . Tydligen blir det så när man inte är rutinerad pillertrillare men skitsamma - det hjälper   .

_
Igår hade jag en efterlängtad date med min superfrissa Alexandra och som lök på frissalaxen hade min gamla frissa Maria kommit tillbaka till jobbet efter sin mammaledighet och de båda är dessutom på samma salong   . Plötsligt utökas möjligheterna att bli fin i håret med 100 % - inte så dumt alls   . Alex klippte min lugg och den 10 september kl tidigt på morronen, samma dag som vår träningshelg med GB börjar ute i skogen, ska jag bli helrenoverad - dum dag men jag hoppas och tror att nån kan förbarma sig över mig och Yaxxon och hutta ut ett upptag till oss t.ex.   . Nästa lediga tid var i slutet av september - no can do   .

_
När jag kom hem kände jag mig överjordiskt pigg - why  !?. Rastade Yaxxon och Nixx, gav dem mat, mummade över golven, diskade, duschade och gjorde inpackning i håret (skadebegränsning typ   ) och sen bestämde jag mig för att åka ner till klubben och träna lite   . Gosia och Cina var där från oss och så Torsdagsgruppen förståss   . Jag och Gosia hjälptes åt och började med lille-plutt Ajje-Bajje, som var SÅ duktig   . Pigg, glad och jättebusig, förig, samarbetsvillig och ändå stencool lixom   . Vi började med kommendering i fria följet så smått ( som Gosia inte lydde - av erfarenhet blir man vis   ) och så övade de på stå och ligg under gång, inkallning och lite apportlek   . Yaxxon fick gå ner på planen under något mer ordnade former än i förrgår    och vi började med ett väldigt långt pass fritt följ där jag var supernoga med rakhet, position (särskilt i höger- och helt om-svängar/halter). Körde det hela under ganska sakta marsch, dels för mina hälsenors skull men även för att det faktiskt blir bättre med petet om man inte hinner gå förbi delar av det s.a.s.   . Det ska jag försöka komma ihåg - att sakta marsch is the shit   . Gosia kommenderade oss och det blev lite mer laddning då så det måste jag oxå lägga ner tid på. Fortsatte med skallet som var riktigt fint igår, tyst - tätt skall - tyst   . Han sitter som gjuten och stampar inte och det är ju en extra krydda kan jag tycka   . Krypet sen. Jag måste hitta vårt tempo och jag tror att vi lyckades med det igår - iaf hyfsat. Extra ögon ska till. Så är det bara   . När jag går för fort lättar han i bak, när jag går för sakta stannar han och väntar in mig för att hamna i rätt position och beslutet igår blev att jag ska gå LAGOM sakta   . Efter de här övningarna var Yaxxon redigt trött i sin Kamelhjärna    och vi avslutade kvällen med en fika, jag tog en sväng med Nixx och sen åkte vi hem till Kajsa och Frasse, som var ytterst sugna på sin kvällstoa   (Jonas kom hem och lämnade dem efter jobbet innan han skulle på pensionsavtackning för en kollega). Själv var jag ytterst sugen på att hitta en parkering   . Nu renoverar de fasaden på huset vid vår parkering och tydligen var den bästa platsen att ställa containrar och annat på, rakt över 10 av våra stackars p-platser   . Jaja. Fick flytta bilen imorse  - det är allt jag har att säga om detta .

_
Idag är det fredag, solen skiner och ... ja, det är fredag   !

_
"Om du mår bra, oroa dig inte. Du kommer över det."  

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards