Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Nina Palm - 15 augusti 2010 22:24

Jag har fått vissa klagomål på att jag inte haft så många bilder i bloggen på sistone ...   . Hela fyra hundar och ett vackert barn och ändå nada pics nästan   . Särskilt Ann-Margret - som är jäkel på att fotografera sin fina hund Vinja - har ju haft synpunkter på detta   . Så här kommer en bilderblogg   . Eller en blogg med bilder, vilket man vill   .

_
MEN för att inte förvirra mig så börjar vi med fredagens övningar som blev onödigt lugna ... När ändå hälsenorna var (är) åt helvete bestämde sig min rygg för att packa ihop och gå hem i fredags - ländryggsryggskott, kunde knappt resa mig, inte böja mig och det var ju mindre festligt kan jag säga   . Alltså åkte jag raka vägen hem och höll myskväll med Sebastian - film, godis, köttbullar och makaroner   . Jonas har jobbat sällsynt värdelöst den här helgen = 15.30-01.30 ALLA dagarna   . Därav köttbullar och makaroner alltså   .

_
Igår hade jag bestämt med Jennifer och Jocke att jag och Sebastian skulle komma hem till dem i Bara för att Sebastian och Liam - deras äldsta son, ett år äldre än Seb - eventuellt skulle kunna bli kompisar lixom OCH för att vi skulle fika lite, käka och ha det mysigt   . Liam och Sebastian klaffade perfekt och så till den milda grad att Sebastian ville sova över där   . Alltså middag + efterrätt i form av perversa mängder kladdkaka, hallon och grädde, som vi hade med oss tillsammans med den obligatoriska lördagsgodispåsen big a bauta style   . Vi kom iväg till Bara innan den stora monsunen drabbade Malmö - oh my god vad det regnade   !! Imponerande (eller inte   ) hur många Malmöbor som tror att det går skitbra att köra bil i 1.5 meter djupt vatten   .

_
  

_
  

Bilder: Sydsvenskan, läsarbilder  

_
Idag, när Jonas hade vaknat, åkte vi ut till Bara för att hämta Sebastian ... som INTE ville åka hem   . Nähä. Efter en fika åkte vi tillbaka mot Malmö, Jonas åkte till jobbet och jag städade loss lite   innan jag sa ett "fuck you   " till mina hälsenor och tog ut hobbyhundarna på långpromenad   .

_
Så här ser det ut när rundorna startar, alla springer åt olika håll och ingen vet varför   

  

_
Somliga springer mer än andra   

  

_
Vattenpölar is da shit   

  

_
 

_
   

_
Nixx tuggar vatten    

  

_
Vissa gillar att spana utför stup   

  

_
Beware of the bear   

  

_
Kajsa Karlsson   

  

_
Mammas Kamelbäbi   

  

_
Och avslutningsvis: STUPET   :
  

_
Jag inser ju att jag - för effektens skull - borde ha tagit den här bilden uppifrån men ... ja. Det sista jag tänkte på när jag kom upp för kanten var kameror   . Den här klättringen tyckte mina hälsenor var så där fräck kan jag säga   . Gode gud, det var nära att jag hade blitt kvar i kalkbrottet for ever - kan ju inte gå på "skrå" med min nuvarande fotledsstatus så det vara bara att kravla sig upp och hugga tag i grästuvor för att inte ramla ner   . Sexigt? Nä inte mycket   . Ländryggen var inte helt nöjd med de här övningarna heller men det som inte dödar ...

_
Hade så klart ingen mobiltelefon med mig MEN hade jag försmäktat där nere i jättehålet hade jag iaf lämnat efter mig 3 fina vovvar med nyklippta klossingar   .

_
Nu är hemmet städat, barnet hämtat och jag ska gå och sova   .

_
Imorgon väntar en måndag i Gruvan    .

_
"Vissa dagar är livet som en trappa, man måste välja om man ska gå upp eller ner."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards