Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Nina Palm - 9 augusti 2010 08:33

Idag är det MÅNdag och ute vräker regnet ner  - månsunregn  . Vitsigt värre   . Lite gött att jag faktiskt hittade ett paraply i fyndhörnan (Sebbes rum)   .

_
I lördags var det liite segt att stiga upp efter fredagens party men tvätten blev i af tvättad, Jonas och Fräs kom iväg till jobbet - via Bara där vi hämtade Djävulsmaskinen - och jag kom iväg till Revinge för lite spårträning med Gosia, Mariana, Göran, Magnus och Mattias   . Jag undvek ju skickligt att kommentera spåret (+ upptaget) som Yaxxon fick i söndags i Vomb ... Det gick nämligen inte alls bra - enligt mig - och  vi (jag och Jonas) blev osams efteråt eftersom jag tjurigt påstod att jag tycker att Yaxxon spårar som en hussa   . Dvs. han spårar inte som JAG vill att en hund ska spåra   . Just då spelade det ingen roll alls att han hittade alla pinnar och tog rätt håll på upptaget - han gjorde det inte som Kajsa och Nixx   . Moget   . Jonas tog iaf över linan som jag släppte och sen - efter spåret - fick jag ju genom bägge öronen avseende både inställning, attityd och what not  .

_
Hur som helst. Man kan säga att jag v e r k l i g en la ner möda på mitt Revingespår med skogspinnar, upptag + vindar och hej och hå. Jag tycker det är helt onödigt att erkänna att Jonas har rätt när själva krigföringen pågår utan jag tar hellre till mig kritiken och fixar sen och lyckas nästan alltid övertyga mig själv om att jag tänkt ut hela grejen själv   . Bra sås reder sig själv. Lixom. Iaf så trampade jag ett spår med ett ganska djupt upptag, många vinklar i olika vindriktningar, la ut 3 skogspinnar och 3 vanliga apporter och så avslutade jag med en klurig spets på slutet   . Det var varmt och kvavt som satan och efter en dryg timme släppte jag på Kamelkungen  (med en lätt förbättrad attityd efter sig i linan ... ) och jösses så fint han gick   . Bra tryck i linan (som han märkvärdigt nog fick när Jonas tog upp linan förra söndan   ), extremt noga, alla pinnar markerades och där han fick ett tapp jobbade han sig bakåt, neråt i spåret så att jag och Gosia (som gick med) bara häpnade   . Så nöjd jag var sen   !

_
Kajsa och Nixx fick varsinna uppletanden i en big a bauta ruta med 5 föremål i   . Kajsa var grymt duktig och gjorde jobbet i det närmaste perfekt    medan Nixx och jag fick ha vår 567:e diskussion om UT! och FAST!    Vindarna var svåra och underlaget knastertorrt så de två gråbnen fick verkligen kämpa     .


_
Yaxxons uppletande gick väl si så där tycker jag. Han gick lite grunt ett par skick och hade svårt med sista föremålet. När han blev trött genade han ut åt sidorna istället för att fortsätta rakt ut men det är inget jag tjafsar med honom om i det här läget   , utan han fick ett nytt skick en bit längre ut i rutan och då kom han ut på 70 meter (shit vilken bautaruta!), fick träff och så utbröt jublet   .

_
Nöjd med dagen och med gott grille i magen rullade jag hemåt mot locket   .

_
Enda smolken i bägaren efter Revingerundan var att jag fick sjukt ont i mina hälsenor   . Märkte det när jag skulle resa mig och gå ut i köket, de kändes ca 1 dm för korta och det värkte långt upp i vaden på höger sida   . Smorde in med Voltaren och stapplade ut med hundarna men nu är jag beordrad vila några dagar iaf och så ska jag fixa Diklofenak så att skiten läker nån gång   . Jonas tog hundarna på långis imorse och jag vet inte om jag inbillar mig men det känns som om gårdagens vila redan har gjort nytta   . Jag  har gått med onda hälsenor en aning för lång tid, så långt kan jag sträcka mig i erkänna-hänseende   .


_
Igår regnade det oxå nåt kopiöst över Malmö och det hände inte så mycket precis, vi tog oss en tur ut i skoböjden med Djävulsmaskinen   , hyrde några filmer och tog en skön kväll på locket. En typisk regnig söndag lixom   .


_
Stegräknaren har tagit semester nu - av förklarliga skäl   .


_
"Oroa dig inte för ditt hjärta, det kommer att slå så länge du lever."  

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards