Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

REGN, REGEN, RAIN, PLUIE, SADESÄÄ

Av Nina Palm - 22 juli 2010 08:26

Lovely - nu regnar det äntligen en skvätt i Malmö igen   ! Fast det är jäkligt varmt så det KAN vara så att luftfuktigheten (som tidigare idag troligen låg på 97 %) har gått över 100%-spärren eller nåt   . Inte vet jag hur det funkar men molnigt är det och blåser gör det dessutom   .

_
Okej. Vad har hänt   ? I måndags var det ju meningen att jag skulle iväg och träna mig själv efter jobbet MEN det sket sig med kraft eftersom några puckon kom på den briljanta idén att "fredligt" ockupera en bensinstation i Simrishamn och istället för att sluta efter hundträningen kl 16.00 fick Jonas och Fräset övertida så till den milda grad att de inte kom hem förrän kl. 21 typ   . Jaja. Plan B var att handla lite, gå med hundarna och ta det take it easy. Har man varit borta hela dan, med undantag för en tur hem på lunchen, kan jag inte riktigt med att lämna hundarna ensamma igen på kvällen   . Jag mummade över lokalerna lite och kollade på Dr Phil, datoriserade och ... gick med hundarna   .

_
I tisdags fick jag i sanning göra skäl för min lön från staten ... Startade lite lätt med en 2 timmars rättsutredning (I hate it when that happens   ) för att få klart för mig hur det ligger (låg) till med förlängd sjukpenning och sen, lagom till dess att två ytterst genomtänkta och välgrundade domsförslag - nästan helt utan stavfel - lämnats till ordföranden brast alla fördämningar och det fullständigt VÄLLDE in LVU- och LVM-mål   (tvångsvård av unga och av missbrukare). Satan - tur man har AC för det ju var ju rent sjukt vad krångligt allt kan bli när somliga (läs: jurister) verkligen anstränger sig   . Jonas hämtade mig på jobbet och vi tog oss en utflykt i skoböjden   och käkade lite pasta efter det innan vi landade i hemmet och jag kom på att jag nog borde motionera ... Vilket då inte var min bästa idé genom tiderna visade det sig, eftersom det bara gått en dryg halvtimme efter middan då   . Pass 47: springa 3.7 km, medelpuls 164, maxpuls 181 och med en akutpaus på mitten nånstans för att jag bara inte orkade mer så tog det 24 minuter   .


_
Igår fortsatte jag mecka med mina mål på jobbet och fick nog till det rätt bra, om jag får säga det själv   . Gruppträning på kvällen och Magnus, som är onsdagsgruppsrookie bjöd som uppvärmning på inträdestårta (en utmärkt tradition tycker jag by the way   ) eller egentligen hela 3 inträdestårtor   . Yummie! Så småningom vidtog faktiskt ganska mycket träning trots hettan och jag kommenderade Eva och Molle genom ett helt elitprogram, som efter en tids vila för Molles del gick riktigt bra   . Vi hittade 3 grejer att fixa med och med tanke på att det sammanlagt finns 2000 grejer att "fixa med" så ...   . Ja å så tog sig Molle en akut fikapaus mitt i alltihop och drack upp mitt kaffe förståss ...  .  

_

Yaxxon var i superstöt för att träna (stackars hund .. inga aktiviteter för valnöten på flera dar'   ) och vi började med inkallning med ställande på varierande avstånd - bra! - fortsatte med uthopp med boll på andra sidan hindret - bra! - och efter en liten pause körde vi fritt följ som funkade fint det med   . Lugnt och balanserar, rakt och helt tyst i alla sekvenser   . Skall med gotta under foten är en bra grej för Kamelkungen, den saken är säker, och i vissa delar skällde han riktigt tätt och rejält   . Det kan bli ännu tätare och mer stabilt men jag är nöjd så här långt. Krypet var inte riktigt sig likt igår, han var ovanligt hög bak (vilket jag då inte bråkar med) och tramsade lite med positionen men han var kanske trött efter ett ganska långt pass - får kolla upp det där   . Backade bandet och tog det steg för steg med fokus på ligg respektive kryp och då blev det helt ok igen iaf   .

_
  


_
Jonas och Frasse körde oxå ett bra pass såg det ut som   . De körde lite moment inför uppkörningen i 2:an + kryp och toleranser (vad jag kunde se alltså ... var liite bissi med Molle lixom   ). Jonas tog ut Karlsson på en tur sen och de övade lite på olika trick och Kajsa tyckte säkert att hon var en redig stjärna   . GUD va söt hon är när hon donar omkring   .

_

Finaste Fräs med husse   

  

_

Sötaste tanten i Malmö ... eventuellt i hela världen   
  

_
Nixx rev hela fikaplatsen han när det var hans tur att lufta pälsen   . Den killen vet verkligen hur man fixar party med små medel ... igår med hjälp av gul flytboll och en snäll lekfarbror i form av Magnus   . Håll i hatten eller - som Vicky sa - BEWARE OF THE BEAR    !

_

Okeeej ... Hur menar du nu   ?!
  

_
Såhär kanske   ?
  

_
En helt underbar kväll med goa' vänner tog slut strax efter 22 och när jag kom hem hittade jag otroligt nog en parkeringsplats   !

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS:13 250

ANTAL STEG I TISDAGS: 14 586
ANTAL STEG IGÅR: 14 029

_
"Råd är något vi frågar efter när vi redan vet svaret, men önskar att vi inte gjorde det."  

 
 
Sabina

Sabina

22 juli 2010 09:59

Det är helt otroligt vad söt Nixx kan se ut (L)! Träning strax efter maten och framförallt pasta är ingen hit nej... Det är inte en miss man gör många gånger framförallt inte i tropiskvärme :-)


Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

 
Cina

Cina

22 juli 2010 10:00

den där fredliga demonstrationen...vad säger man om den? Stora Shell vill borra efter gas - o så demonstrerar man på en lokal liten mack...Puckon minst sagt :o(

Vill inte men säger det ändå - regnet idag var liiiite efterlängtat

http://yallayalla.cinasliv.se

 
Ingen bild

Susanne

22 juli 2010 10:09

Regn,haha det torkade innan det nådde marken ju.
Nixx hade alldeles ypperligt skoj igår,hehe oups jag tappade visst bollen.....Häng med!!
Kajsan tyckte, som vanligt, att hon var fräckast på plan hon ,haha
Kramis

 
Ingen bild

Mariana

22 juli 2010 10:44

Jag har häftigaste frissan, ser ut som jag ramlat in i en elkontakt, så luftfuktigheten är 100%ig, I sink;)
Nämen, nu missade jag Tant Kajsa igen:(!!, ja o så tårtan...;) Tokiga Nixx, han är i sanning min Kung;) // Kraaaam

 
Nina

Nina

22 juli 2010 12:41

SABINA: Nixx är sjukt söt i sin kroniska förvåning över livets party :). Tack! Won't happen again, nej nej nej. Kräkvarning på den springrundan faktiskt och det är verkligen inte müsligt alls det!

CINA: Ja ... jag ska INTE börja ösa ur mig vad jag tycker för det tar för lång tid men ordet "pucko" är lite i snällaste laget *grrr*. Regnet var det inte mycket med men efterlängtat var det :).

SUSANNE: Ja men va!!?? Lönt att ens börja regna lixom *suck*. Nixx är mkt bra på att tappa bollar långt iväg - ojsan, hamnade den ända däääär borta *haha'. Knast! Kajsa är fräck ända till hon träffar Kia *fniss* ...

MARIANA: Ungefär så sa. Inte ens lönt att titta på plattången en dag som denna - liasåbra att hutta sig i elkontakten direkt. Så är det gjort lixom :). Nixx ÄR en älskvärd dåre och en kung i mitt hjärta (när jag inte är färdig att strypa honom förståss *fniss*).

Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

22 juli 2010 19:38

Låter kanon skönt med lite regn :) Här kom några droppar vid fm/lunch tiden men hade gärna fått komma lite mera.

Härligt med en lyckad träning :) Har blivit lite dåligt med det här tyvärr :( Får hoppas det blir lite mera "normal" svensk sommar snart så man kan komma igång.

Fina bilder på vovvarna.

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Nina

Nina

23 juli 2010 14:48

ANN-MARGRET: Det var väldigt LITE regn som kom ... som Susanne skrev, så hann det dunsta innan det nådde marken :(. Träningslusten har legat i koma här med men ibland glimmar den till *hehe*. //Kramis

http://www.palmstrand.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 juli 2010 23:20

Hej Nina

Nej faktiskt så går jag aldrig ut utan min kamera nu för tiden. Iaf om Vinja är med är den så gott som alltid med. Finns två undantag: 1:a och sista rastning får den faktiskt ligga kvar inne ;)

Ha en skön helg du och alla vovvar.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards