Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Nina Palm - 19 juli 2010 07:34

Ungefär där har min hundträningsinspiration befunnit sig den här helgen   . Men men. Körde ju lite nattlydnad i torsdags iaf och hörsamhets- och fysträning har det iaf blivit för de små bären   . Långrundor med flintaryck en masse i värmen och så gå-pass, dvs. inget läsa tidning eller så utan gå (inte småjogga) fort   . Oxå ett bra sätt att vänja sig vid ansträngning i värme *tycker jag tralalaaa*   .

_
I fredags åkte jag till gymet efter jobbet och körde Pass 45 - armar, axlar, mage - och det var extremt nära att jag kom på en alldeles lysande ursäkt för att åka raka vägen hem istället   . MEN så blev det inte och det kändes ju faktiskt bra ... efteråt, i vanlig ordning   . På kvällen blev det middag, mys och lockläge   . Mattias kom förbi en sväng för att hämta en skyddsärm och det var kvällens stora happening får man ju säga   . Trevligt!

_
I lördags tog vi en runda utåt landsbygden, Jonas gick en timmes långis med bären (utan tandskydd   )  och sen var det partytajm ute i Bara hemma hos Jonas kollega Peter   . En mycket trevlig sommarfest med god mat och dryck, dans och härliga människor   . Vi i familjen Palm stängde stället som vanligt MEN den här gången berodde det faktiskt delvis på att Taxi Skånes GPS:er inte blivit uppdaterade igår direkt så att gatan där Peter och hans familj har bott i dryga 3 år fanns inte med = Jonas fick lotsa taxichaffisen rätt varvid han slog svenskt rekord i antalet gånger att säga ordet "Möllerbegavägen" på en kvart   (Möllebergavägen fanns i GPS:en). Cheezuzz! Rabatt på framkörningsavgiften fick vi + att chaffisen rundade av hela 3 kronor neråt på slutpriset   . Tack gode gud att slutadressen Köpenhamnsvägen är en gammal beprövad adress   !

_
Igår var det locket som gällde i stort sett hela dan bortsett från en sväng till Bara för att hämta bilen   . Jag tog hundarna på powerwalks på kvällen, Pass 46 - gå 7 000 steg och springa 3000 steg, 136 i medelpuls och 186 i maxpuls = 730 kcal ut i atmosfären   . Kändes mkt bra måste jag säga ... Jag hade några meter till i kroppen, det kände jag alldeles tydligt   .


_
Idag är planen att träna på gymet efter jobbet och iaf försöka samla ihop så pass med inspiration att jag ids köra apportering av uppletandeföremål och lite lydnad med Yaxxon framåt kvällen   . Jonas och Fräs har hundträning hela dan idag så de lär väl inte följa med som stödtrupp kan jag tänka mig   .


ANTAL STEG I FREDAGS: 11 490

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 8 660
ANTAL STEG IGÅR: 13 728

_
"Var dig själv" är det absolut värsta råd man kan ge vissa människor.   



Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards