Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Nina Palm - 13 juli 2010 08:32

Just nu sitter jag med AC:n på svala 18 grader och lyssnar på hur regnet smattrar mot fönsterbläcket   . Lovely stuff! Det får gärna vara varmt för min del - tror jag - det är den här sjukt höga luftfuktigheten som gör att man blir helt förstörd   . Gick på hyfsad runda med de tre icke tjänstgörande hundarna imorse och jag tror jag hade kommit 200 meter när svetten började bryta fram i hårbotten (under håret som f.ö inte torkat sen duschen igår vid 20.30-tiden   ). Hur vedervidrigt som helst! Men men. Det var bara att hutta alla kläder i tvätten och duscha igen nu på morronen trots att man - nyduschad - sovit med TD (tvärdrag) och utan täcke   .

_
Igår när jag kom hem från jobbet var hundarna nyrastade och efter en stund i soffan tog vi oss en powerwalk (låter proffsigare än "enpromenad i jävligt hög fart"  ) på 10 000 steg. Den tog 1 tim och knappa 15 minuter och för mig var det Pass 42   . Medelpuls på 136, maxpuls på 152 och 700 kalorier lämnade kroppen   . Lite störigt att 1200 kalorier lämnade Jonas kropp på exakt samma sträcka även om jag VET att killar förbränner mer och snabbare + att han väger ett par kilo mer än vad jag gör   .

_

Jaja. Annars en lugn kväll med middag och lite film innan jag checkade ut för att orka upp idag   . Man sover ju inte skitbra i den här värmen direkt ... Men men. Övriga happenings igår var att Yaxxon var farligt nära att bli föremål för en annons på Blocket   . Han skulle vara stöddig mot nåt så kraftfullt som en yorkshireterrier och när jag tog honom i kravatten bröt jag en nagel och DET gjorde skitont   . Ok - 2 brutna naglar = fila ner skiten   . Synd, för de var rätt långa   . Spännande liv!

_
Efter jobbet idag väntar ett benpass på gymet och sen ska jag parkera mig på locket, invänta svalare väder och se om jag ids ta mig samman och göra nåt fränt med djuren   . Eller inte   .

_
Och nu har det slutat regna.

_
ANTAL STEG IGÅR: 19 556

_
"Kruxet med goda idéer är att de snabbt urartar till hårt arbete."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards