Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Nina Palm - 12 juli 2010 07:50

Ute strålar solen och det är 23 grader varmt redan och klockan är inte ens 8   . Iofs var det 21 grader redan halv 6 när jag var ute med bären, trots det hett efterlängtade åskovädret och ösregnet igår kväll är det kvavt som satan   . Men men. Är det sommar så är det   .

_

Igår tog jag årets första sol- och baddag. Eftersom jag verkligen H A T A R sand och kliande salt    åkte jag inte till havet utan till Barabadet rätt tidigt för att bättra på brännan ... eller bättra på å bättra på, jag har inte direkt skaffat mig nån bränna utöver den jag fått på armarna och på nejsan' men ändå   . Vicky och Alexandra kom efter ett par timmar och vi hade det rätt mysigt där en stund och herrejösses va me fräknar jag fick över hela kroppen   . Är man av mörkbeige typ så får man fräknar, enkelt. Min pappa är väldigt prickig han med så det var ju klart att nån av oss två döttrar skulle bli prickig (medan den andra då naturligtvis skulle få mammas olivfärgade och lättbronzade hudfärg   ). Hur som helst. Lite färg fick jag och det var bara så gött att sitta där och läsa, kolla på folk, dricka kaffe och plumsa i härligt klordoftande vatten mellan varven och slippa sand mellan tårna   .

_
Mycket mer hände inte igår. Fotbolls-VM final på TV:n och det var inte så där vidare värst intressant för vår del - Tyskland fick ju sitt brons i lördags - men Holland hade snyggast dressar iaf   . Matchade de gula korten om inte annat, som stod som spön o backen. GRATTIS Spanien till segern även om jag tyckte var synd att Villa inte fick pricka målet en enda gång för gudarna ska veta att han passade fotograferna bakom målet många gånger både mot Tyskland och under de minuter jag såg av matchen igår   .

_
I lördags gjorde jag klart golvet på balkongen och fick en märklig arbetsskada på köpet - min högertumme har "sovit" i över ett dygn nu   , känns exakt som jag har fått en tandläkarbedövning i den som inte släpper. Konstigt. Jag klippte (hittade inte sågen och man tager det man haver) isär klick-plattorna (gummi under) och detta var tydligen hälsovådligt för min tumme   . Men men. Vi får väl se  om det går över annars får jag väl kolla läget hos fabro' doktorn, det gör ju inte ont iaf utan känns bara lite halvkymigt. Hmm. Hundarna fick sig en hyfsad runda mitt på dan i hittan' och jag tycker ändå att de är relativt pigga   . Så klart att de dricker och flåsar mer men de är allerta och piggelina på sina rundor och det är ju bra   . Själv var inte särskilt piggelin efter 8000 steg hundrundor i ökensol men det är smällar man får ta   .

_
På kvällen var det träningstajm i Vomb (tack Gun och Tereze   !). Vi samlades vid 19-tiden och då var det 31 grader i bushen   . Det var jag, Gosia, Anette, Irene och Cina som samlat ihop våra sista gnuttor av inspiration och tack gode gud för det för vi hade en härlig kväll  med spår, uppletande, supergoda nybakade bullar som Irene bjöd på och så grillerill så klart  . Min fot är fortfarande inte alldeles pigg och jag måste verkligen passa mig så att jag inte trampar fel i terrängen så Yaxxon fick ett klurspår med många vinklar, virr-varr och andra svårigheter + 6 skogspinnar som apporter, första vinkeln kom efter ca 5 meter i spåret och då insåg Kamelkungen vad klockan var slagen och han spårade riktigt noggrant, i vettig fart och missade för första gången på länge inte en enda grej i spåret  som var 6-700 meter långt  . Bra jobbat i närmare 30 graders värme tycker iallafall jag   . Upppletande körde vi lite senare och det var ju tyvärr ingen  höjdare alls det - springigt, spårigt, ofokuserat och jönsigt   . Men men. Vi fick in grejerna till sist och den grej han hade svårast med slet han i ärlighetens namn som ett djur (ja jag vet - han ÄR ett djur   ) för att hitta. Jag brukar ju inte låta vovven ifråga få mer än 15 sek ungefär innan jag kallar in för nytt skick (om jag inte ser att det är på G att bli träff) men nu kändes det verkligen viktigt att han fick jobba klart för att få med sig den minnesbilden hem   . Nixx fick ett spår han med och det genomförde han hellre än bra   . Pga foten - återigen - hade jag gått i krumelurer och sånt för att hålla nere farten men Nixx, som inte har fått spåra på länge var ju laddad för spårattack de luxe och ... ja. Hade gibbonarmar efter den pärsen men han hittade alla pinnar pch fick sin boll på slutet, dåren   . Nixx avslutade sin afton med att tvinga mig och sen Anette och Gosia att gömma hans speciellt utvalda kotte i skogen (bland 4 miljarder andra kottar   ). Han är otrolig med det där - han slutar ALDRIG att leta och just i lördags kom han  in och lämnade sin upphittade kotte så fint i handen på alla oss 3   . 67 gånger i rad   . Vid 23-tiden rullade vi hemåt i sommarnatten och jag tog en tur med Kajsa - som varit och badat med Frasse och Jonas - innan det var goggonannadags.


_
Idag är det måndag och vi får se vad som händer - inga bestämda planer än så länge och det är helt ok det med   .


_
ANTAL STEG IGÅR: ingen aning

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 16 171

_
"Gör aldrig ingenting"   



Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards