Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Nina Palm - 6 juli 2010 07:50

Herregud alltså   . Det var ingen lek att stiga upp igår morse och hasa sig ut på runda med Kajsa, Nixx och Yaxxon - huvet' kändes som fastlimmat i kudden när klockan började bröla och jag hann komma ett par kilometer på rundan innan vaderna kändes någorlunda pigga   . Himska' saker   ! Men men. Väl på plats i gruvan hade jag ett par fina högar att ta itu med och en del mail (vi snackar över 100) och gårdagen ägnade jag faktiskt bara åt att skapa nån form av ordning och plan för det hela   . Det räckte fint för att vara helt kraschad vid 16-tiden   . Värmen gör ju sitt till oxå men min bestämda uppfattning är att man borde ha lagstadgad rätt till en veckas halvtid efter minst 3 veckors ledigt   ! Upp till kamp ... nån   ?

_
Väl hemma väntade hundrundor och lite shopping medan Jonas hämtade Sebbe   och efter miiddag och sånt fanns det inte mycket energi kvar ... Det blev till att chilla på locket med lite fika å så bara   . Tog en tur med Kajsa och Frasse när det faktiskt hade börjat regna lite - tack god gud! - och det var så himla skönt att vara ute att jag övade lite platsliggning, främst med Frasse men även Kajsa fick ligga (hur lät DET då   ?!). Ja å så blev det fritt följ, framförgående, inkallning och kryp oxå när jag väl var igång och faktum är att det känns som att Fräset börjar tycka att jag uppgraderats från en möbel till nån form av flercellig livsform nu iallafall ...   . Eller oxå är det helt enkelt så att han gillar Frolic   ? Jonas började sin återkomst efter semestern med hundträning han, vilket jag faktiskt inte var helt avis på iom att det var ca. 30 grader skitvarmt ute på Revinge   . Kajsa fick krypa, skälla och springa en lååång inkallning med stå och ligg medan Frasse faktiskt låg plats fint   . Detta kan ha berott på ren utmattning efter en lång dag i kombo med att han var fastbunden i ett träd men jag tyckte iaf att han var duktig   . Hur som helst. Väl hemma var det filmtajm på TV (Wild Hogs), tyvärr orkade jag inte vara vaken hela vägen och kan  inte låta bli att reta mig på att man börjar sända en film 22.00 mitt i veckan när folk faktiskt ska upp och jobba dan efter   .

_
I söndags var det gränsfall olidligt varmt i Malmö så det hände INTE mycket i våra liv kan jag säga. Jag gjorde en repris av fredagens powerwalksupplägg - dvs. Pass 38 - och höll på att dö på kuppen   . 10 000 steg, nästan 800 kcal, medelpuls på 136 och maxpuls på 171 (sprang en bit oxå). Idag väntar Pass 39 på gymet, väskan är packad, jag har apselut ingen lust men a woman's gotta do what a woman's gotta do   . Jonas invigde din pulsklocka och har mjukstartat sin löpträning efter en period av tradigt ont i sitt knä ... med ca 4 km löpning/pass - trött man blir, en annan har ju en dylik distans som slutmål typ *hrmff*   .

_
ANTAL STEG I SÖNDAGS: 14 028
ANTAL STEG IGÅR: 13 563

_
"Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards