Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Nina Palm - 18 juni 2010 08:55

Vi har ju blivit med ny bil ... för en dryg månad sen så egentligen ska den väl sorteras in under "äsch - den här gamla trasan   " för de riktiga entusiasterna   . Bilen är ett högteknologiskt muskedunder och det känns lite som att åka runt i ett flygplan med datorskärmar, lampor och plingplong   . Efter att jag blev anfallen av ett ondskefullt träd förra sommaren när jag körde Caddyn (bakåt jättesakta) har jag blivit jättemesig när det gäller bilkörning och är skitnervös för att det ska hända nåt   . Inte i själva trafiken - nej nej - men i finliret ... backa och parkera osv. Sen är bilen en automatare dessutom + att GPS, radio, p-sensorer och ALLT sköts via en joystick i mittkonsollen (va e de för fel på att ha en knapp till varje grej lixom   ?!). Hur som helst - jag har haft 1000 extremt bra skäl till att överlåta rattandet åt Jonas (jag gillar nämligen att åka i djävulsmaskinen   ) men igår satt jag plötsligt på pottkanten   . Vi var hos Martin, Madeleine och Filip och Ö Grevie på en fika som utvecklades till en grillkväll    och Jonas  ville gärna ta ett par öl och jag kände lixom att det V E R K L I G E N var läge att erbjuda mig att köra hem    . Hur som helst. Jag körde hem och både vi och bilen överlevde färden MEN jag kunde inte ta makten över radion (rock, rock, rock   ) , inte titta en sekund på GPS-skärmen   utan jag hade fullt upp med själva körandet. Men SHIT vilken härlig bil   !

_
 

_
Vi var alltså hemma hos Familjen Lill-Palm igår. Spontanbesök     . Vi hade med oss fika och sen när vi väl satt där blev det grillkväll bestämd och Jonas körde hem och gick med hundarna och gav dem mat  i halvtid   . Även Madeleines mamma var där och när Christel är med blir det ju aldrig tradigt   .  En supermysig eftermiddag och kväll   .

_
Stor-Palm och Lill-Palm (eller Stor-Travolta och Lill-Travolta om man så vill   )

  


_
I övrigt hade vi ett planerat strömavbrott igår mellan kl 8 och 12 på förmiddan och det var enbart ett resultat av guds försyn att vi hann mecka morronkaffet innan det det sa POFF! och strömmen was no more   . Herregud det hade kunnat bli en redig katastrof! Jag ägnade förmiddan åt att gå en morronrunda var med de små - 4 pälsar piffades, 72 klor klipptes och så fick Yaxxon och Frasse öva lite kryp   . Skönt!

_
I onsdags var jag hos frissan och det var fan på tiden med kraft   . JÖSSES! Håret var verkligen hälsovådligt långt (snurrade sig om halsen när jag sov   ), jättetjockt och utväxten ... Say no more   ! Det blev jättebra - ingen utväxt kvar, klippta toppar och så ordentligt urklippt   

_
På kvällen var det träning på klubben, sista "ordentliga" träningen innan sommarlovet som egentligen inte är ett sommarlov utan mer att man inte behöver känna nån press att anmäla frånvaro och sånt ... Fast vi brukar vara rätt många som tränar ändå   . Anette bjöd på smarrig tårta i solskenet för att krama ur det sista ur sin 50-årsdag   ! Jag och Nina slog våra påsar ihop och tränade framåtsändande, kryp, fritt följ och hopp med Yaxxon och Thelma   . Det gick verkligen bra - framförallt med FS - där både boxaren och den germanska urhunden fick till ett par redigt fina vändor   . Även krypträningen gick bra och man känner att det artar sig så sakteliga. Nu ska vi hårdköra en vecka på Marma och det ska bli SÅ roligt att få chansen att få träna med hjälp av Heidi Koivisto  . Nya infallsvinklar, tips och bekantskaper kan man aldrig få för många av   . Längtar!

_
Jonas och Frasse körde ett bra pass de med    . Fritt följ, kvarstannandeövningar + kryp och Frasse skötte sig bra   .

_
Kajsa och Nixx fick en knapp timmes långrunda med husse innan vi åkte till klubben och svimmade i varsin hörna efter kvällsmaten   .

_
Idag kommer Sebastian och så ska vi försöka få lite struktur över våra packningsplaner inför resan ... My god! Tack gode gud för att Cina lovat ta lite av våran packning i sin bil för annars vetetusan hur det skullle ha gått   . Sen ska vi ju packa åt Kajsa och Nixx oxå som ska hem till Andreas på passning en vecka   . Mat, medicin, godisar och tuggisar ska de ha med sig + lite annat smått och gott. Tullefisarna! Hoppas nu att de uppför sig   .


_
ANTAL STEG I ONSDAGS: 11 092
ANTAL STEG IGÅR: 7 505

_
"Livet är enklare än du tror; det gäller bara att acceptera det omöjliga, klara sig utan det oumbärliga och uthärda det outhärdliga."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards