Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

KVÄLLSBLOGG

Av Nina Palm - 10 juni 2010 20:31

EN morgon kvar att stiga upp   .

Den här veckan har varit helt historiskt hysterisk på jobbet   ! Jag har fått iväg en massa grejer som legat och möglat alldeles för länge   , jag har haft 9 psykförhandlingar (skriva förlagor till domar och protokoll först, kolla så att alla mål är "kfa" (klara för avgörande),  förhandling sen, skriva klart allting i slutänden    ) . Idag skulle jag skriva psykdomar hela dan MEN så visade det sig att det var en heldagsutbildning om den nya Socialförsäkringsbalken som ska träda i kraft den 1 januari 2011 ... Detta hade jag HELT förträngt kan jag berätta och det var inte direkt så att man hjulade ner till Savoy för att sitta och lyssna på lagstiftarnas bakgrundsbeskrivning (varför en balk? varför det upplägget? *yadayadayada*)   .  Iofs var det kul att träffa Gosia en snabbis   . Hon jobbar ju på Savoy lixom. Gick faktiskt vid lunch - semester fr.o.m måndag och 9 förhandlingsmål att skriva = inte tid.

_
Hann skriva klart 3.5 mål innan jag stapplade ut från domstolen för att ta bussen hem ... OCH när jag kom hem fick jag ett paket av Jonas, en sommarprexent   ! Jag har snackat länge om att köpa en sån där pulsklocka och idag fick jag en sån   .

_
   

_
Klockan är turkos och matchar mina springskor (viktiga grejer!) och efter en liten powernap lyckades jag t.om ställa in den och klura ut hur den funkar      . Fast nåt springa eller powerwalka blir det INTE idag, tror att jag har fått en sån där dagen innan semestern-kollaps faktiskt   . Imorgon kanske   ?

_
Igår fyllde Jonas 42 år och på kvällen firade vi i goda vänners lag med kladdkaka, svenska jordgubbar och grädde ... ja o så med lite hundträning så klart   . Jag vet inte om det berodde på födelsedagsvibbarna i luften men igår hade vi dessutom M A K A L Ö S T flyt   ! Vi beställde ju en aluminiumbur till nya bilen, buren kom och passade bilen otroligt bra MEN tyvärr passade inte hundarna i buren   . En aluminiumbur utnyttjar ju sällan hela utrymmet och i den här bilen är det verkligen nödvändigt att en bur gör just det ...   . Vi fick VIKA in Yaxxon i buren och med tanke på att Marmaresa stundar nästa vecka kan man säga att jag fick panik i kubik   . Ringde runt som en galning och hittade till sist Robustburen som kunde leverera en bur innan nästa helg (en som passar - vi provade både buren i bilen och hundarna i buren i tisdags, Chrille och Eva har en likadan bil och en Robustbur till Molle)   . Den gamla buren ut på annons på Blocket och på chans skickade jag ett mail till säljaren av aluminiumburen, förklarade problemet och gav honom möjlighet att bjuda ett pris för att köpa tillbaka buren *bizniz på hög nivå*   . GISSA VAD   !!?? Han ringde direkt och mot att vi skickade buren till en adress i Norrland för 472 kr fick vi HELA köpesumman tillbaka, poff! så satt beloppet på mitt konto och (innan vi ens hade meddelat att vi hade skickat iväg buren - tur man kan verkar göra gott intryck på en del iaf   ). Förlust på 472 kr istället för ett par 1000 ... UNDERBART! Annonsen på Blocket låg ute i 20 minuter   .

_
Träningen med Frasse och Yaxxon igår går väl inte till historien som den mest seriösa på 100 år   . Iofs fick Frasse ligga plats och det gick riktigt bra (viktiga grejer!) och öva på släppanden men Yaxxon fick mest röja loss och plogade enligt uppgift värre än vad de gjorde i skidskolan i Snowroller    . Jaja. Han var glad och gjorde sina trick ganska bra   . En rolig kväll hur som helst och det är viktigt det med, födelsedag - avvärjd burkatastrof och hej å hå   . Nixx fick stajla lite med husse han med och tyckte det var hur coolt som helst   .


_
ANTAL STEG IGÅR: 12 370


"Som man ropar får man svar."   

 
 
Ingen bild

Susanne

11 juni 2010 08:00

Nu är dina mornar slut!!! Shit vad skönt..
Asså så mkt att göra på jobb så man får blogga hemma,hmm vad tycker vi om detta då*asg*.
Nu får vi sluta vifta med våra armar, när det hålls i grejor..eller vad säger du?haha
Härlig fredag önskas så ses vi imorgon.

 
Mariana

Mariana

11 juni 2010 08:36

Vika in en Yaxxon, lite Houdini-stuk på det;) Snacka om tur med bur:-)!
Semestertider startar strax, härligt, ha en dito härlig helg;)) // Kraaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Sabina & Reno

Sabina & Reno

11 juni 2010 10:01

Gud vad härligt med flyt, några 1000 minus i plånboken känns ju inte så kul i semestertider, eller någonsin för den delen.

Ha en härlig helg
// Kram kram

http://cityclickers.wordpress.com

 
Cina

Cina

11 juni 2010 10:47

Alu-bur har vi oxå provat o jag minns besvären Demo o Zack hade att vända sig :o( Vi gav oxå upp och fick på försäljningen tillbaka det vi själva gett - det är den stora fördelen med de burarna, att man inte förlorar ekonomiskt på dem. (tänker inte skriva att ni skulle frågat innan... ;o) )

Skönt att numera ha koll på att pulsen slår :o)))

http://yallayalla.cinasliv.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

11 juni 2010 10:50

Vicket superflyt - kalas :o)) En annan får dock vänta ett bra tag till på semestern. Men det är själv-valt. Ha det nu gott på din ledighet och vila nu i kubik.

 
Nina

Nina

11 juni 2010 16:19

SUSANNE: Det är inte klokt att man inte ska ha tid att blogga till morronfikat ens en gång *grrr*. MEN så har det varit den här veckan. Vaddå viftar?! Vi viftar väl aaaaaaldrig *haha*.

MARIANA: Houdini fast tvärtom - han skulle lixom IN i buren och inte ut :)). Ha en gosig helg ni med!

SABINA: 1000-tals kronor minus är verkligen inte alls humor! Så lättad man kände sig :). Ha en härlig helg du med!

CINA: Ja fast man trodde ju inte riktigt att ALLA alu-burar skulle vara så där små :(.

INGA-LILL: Eller hur :)?! Man lär ju säkert gräma sig när de stackars veckorna är slut men just prick idag känns det som att tidig semester var en riktigt lysande idé :).

//Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Noomi

Noomi

11 juni 2010 17:41

Vilken burtur. Särskilt för Yaxxon som slipper åka dubbelvikt på läger ;) Härlig känsla med SEMESTER!!! Själv börjar jag snart räkna ned inför första semestervändan.
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards