Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Nina Palm - 7 juni 2010 09:21

Efter 4 ljuvliga sommardagar blev man nerplockadi verkligheten idag, man ska ju inte tro att det är nåt annat måndag tydligen - det spöregnar över Malmö   . Betonggrå himmel, ösregn och 14 grader "varmt". Jäkla tur att jag har matlåda med mig idag så jag slipper sticka näsan utanför dörren   . Vatten all over the place är inte riktigt min melodi.

_
4 morgnar kvar att stiga upp innan semestern   .

_
Igår var det meningen att jag skulle 1. städa 2. aktivera hundarna medan Jonas och Sebbe var på Regementets dag och frossade i krig   MEN se det sket sig med hundaktiviteterna   . Städningen tog ca. 100 år - har man väl börjat ammoniaka väggarna och därmed titta noooga och nääära    blir det mycket mer städning än vad som är hälsosamt   . Herregud alltså. Men fint blev det iaf   . Tog pojkarna på halvhyfsade rundor iaf och sköt med dåligt samvete upp motionen tiill kvällen   . Tog en powerwalk med Frasse som tog 48 min i rätt hög fart (6500 steg) och eftersom jag tog en likadan runda i lördags så plussar jag med gott samvete ihop dessa rundor till Pass 35   . Jonas tog Yaxxon och Nixx på en liknande runda och när han kliver iväg blir det promenixa av så när Y och N kom hem från sin runda ramlade de ihop i varsinna högar   . De får dra hela rundan lixom medan Frasse måste GÅ och inget annat, tydligen jobbigt det med för han försvann in i buren och svimmade   . Bra bra! Rent hem och trötta jyx   . Och världens blåsa på Jonas häl   ... I hate skoskav, så han har mina varmaste sympatier.


_
Som sagt. Idag ska Skandiamäklarna komma och värdera vår lägenhet - de ringde och erbjöd gratis värdering i förra veckan (det är rätt bra drag efter lägenheter i vår förening   ) och det tackar man ju INTE nej till eftersom en värdering annars kostar mellan 1 500-2 000 coronas   . Kan ju vara bra att veta hur landet ligger nu efter att marknaden stabiliserat sig. Plötsligt blev superstädningen en solig söndag i juni mer begriplig eller hur   ?

_
Här finns iaf en miljard bilder från mina ambitiösa och duktiga träningskamraters aktiviteter igår   . Som kompensation då alltså   .


_
Annars får vi se vad som händer. Jag ska träna Pass 36 efter jobbet iaf - så mycket vet jag   .


_
ANTAL STEG IGÅR: 14 322

_
"Förlora en timme på morgonen och du jagar den hela dagen."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards