Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Nina Palm - 3 juni 2010 08:01

Idag har jag bestämt mig för att starta nerräkningen mot sommarens semester   .

_

Det är nu 6 morgnar kvar att stiga upp   .

_

Jonas ligger hemma och semestrar för fullt efter nåt slags halveftermiddags-, kvälls- och halvnattpass ... typ. Vid 4-tiden imorse rasslade han och Frasse in genom dörren - tror jag alltså   . Hur som helst gick de på semester med 3 fångade bovar i bagaget efter sån där bevisspårning - har inte riktigt klart för mig exakt vad, hur eller varför så jag går inte in på detlajer - och ett gott samarbete med hundfria kollegor   .


Semesterfirarna   

_
  


_
Hur som haver. Igår kom alltså  S O M M A R E N på besök i Malmö och det var ju inspirerande så det räckte kan jag säga   . När jag kom hem från jobbet sprang jag ett varv med Electrolux, tog en fika och sen stack jag ner till klubben där jag landade på den gröna gräsmattan med Susanne och lille Algoth + semesterfirarna som passade på att träna lite i väntan på jobb    . GUD så skönt! Så småningom anslöt även Cina, Gosia, Anette, Berith, Ritva, Röeeva och Chrille och alla log mer eller mindre fånigt pga. det fina fina vädret   .

_
Det var så himla skönt där i solen att det faktiskt var svårt att komma sig för att ta ut Yaxxon för att träna   . Värmde upp med lite budisar med Ajaxx, som bumlade på sitt allra fortaste   . Ajaxx är sjukt lik Yaxxon, som han var och såg ut när han var liten så inspirationen kom krypandes ändå och vi fick till ett riktigt bra träningspass faktiskt   . Körde framåtsändande, kryp, fritt följ, skall och inkallning med ställande och läggande med låååånga pauser emellan    . Framåtsändandet tror jag kan bli riktigt bra, har linan på fortfarande men använder rösten först och främst för att styra honom och så här långt funkar det över förväntan. Två galoppsprång ut, slår över i trav och på kommandot GÅ börjar han gå nästan helt utan hjälp av linan   . Han går rakt och lugnt och linan hänger som i en båge så den kan jag snart prova att ta av känner jag ... "... bort med hjälpmedlen så fort som möjligt!"   . Sjukt kul är det iaf eftersom jag inte alls trodde att det skulle så här smidigt med FS - men som sagt, än kan mycket hända   . Krypet var lite tjafsigt igår (släppte lite i fram och var ryckig i positionen) tyckte jag men vi fick till det bra efter en stund och vändningarna på stället börjar han hitta sin teknik för, lugnt och fint - han stressar inte ett dugg utan känns bekväm i momentet. Bra bra   . Fria följet sen. Tog ett håll i taget och donade sen lite med mina steg/starter i vändningarna på stället och i stegisarna och efter att ha släppt ifrån sig ett par pip i början var han verkligen knäpptyst sen och det kändes mkt bra   . Vill som sagt inte att han ska vara för "på" här utan att han ska vara mer i balans. Det kostar lite fart i sättandena men det tror jag vi kan ta igen senare. Hellre att han tar det nätt och får in tekniken än att han ligger på som en dåre och jagar upp sig mer och mer   . Skallet kan han nu och vi övade på tystet istället och vi kom väl upp i en sisådär 4-5 sek tystnad efter tyst-kommandot och det måste ha varit nytt personbästa för skallentusiasten Yaxxon tror jag   . Inkallningen med ställande funkade bra, fick rätta till honom nån enstaka gång och ställa tillbaka honom på rätt ställe men annars var det inte mycket att säga om det - han satt kvar, han kom i helt ok fart och han stannade    . Just nu känns det lite för lätt med Yaxxon och jag går och lurar lite på när det hela ska krascha faktiskt   .

_
  


_
Nixx fick oxå göra lite konster i solens sken och han tyckte i vanlig ordning att han var världsklass   . Vi körde fritt följ inklusive allt (även skall   ), inkallning utan ingång men med anskällning och utbackningar   , hopp över hinder (faktiskt helt normalt i utförande) och - enbart för ironins skull skulle jag tro - ett supersnyggt kryp med halt och skall ā la elitklass   . Mina fina fina dåre är så pigg och glad och hans fossingar bär honom utan smärta och det gör mig rent varm i själen   .

_
  

_
Ikväll får vi se vad som händer. Hade vissa planer på att sticka ut och springa en runda MEN jag har en magisk träningsvärk i benen så jag vet inte riktigt om det är en så bra idé   . Andra planer som legat i röret ett tag är ett biobesök ... Gör ju inte riktigt lika ont iaf   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 336

_
"På livets tangentbord, håll alltid ett finger på escapetangenten."  

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards