Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Nina Palm - 30 maj 2010 17:43

Så ja. Knät gör inte ont längre, jag har INTE ont i halsen what so ever och detta innebär - *tadaaa* - att jag ska ut och springa om en stund eller 2   . Troligen snarare om 2 stunder för  jag sitter väldigt gott på min lalla   .

_
Idag har vi varit o bushen och tränat, jag och Yaxxon, och jag känner mig väldigt nöjd med min Kamelkung   . Han har ju inte spårat ā la världsklass direkt den senaste tiden, lite dåligt tryck i linan och lulli-lulla all over the place, men idag sa det bara brak i skoböjden så var han iväg   . Gosia hade trampat ett roligt spår på använd mark och syftet var, förutom att prioritera "rätt spår", att ta mig en titt på hans vinkelarbete och att vara petnoga med apportmarkeringarna som Yaxxon gör med läggande   . Ajamen herregud så duktig han var - full rulle, bra i kärnan och inget lallande i svängarna och han kastade sig ner vid alla pinnarna   . Det var som extra kul var att Gosia var med när han gick det första skitdåliga spåret för ett par månader sen (när jag direkt började fundera över Familjen Uggla i mossen   ) och V E R K L I G E N kunde se skillnaden   . Uppletandet gick oxå bra men jag hade en plan med att med hjälp av vind mata "ut"-skick men tyvärr vände vindarna som satan ... vi snackar tromb   . Så det blev lite ostrukturerat men han hittade alla föremål och höll fin fart i rutan   . Avlämnandena funkade lite sämre än sist - 50/50 ... eller snarare 30/20. 3 bra och 2 "jag lägger det här vid dina fötter". Ska dona muchos med detta när det är lägertajm på Marma   . Det är inte så svårt egentligen men man ska ju ha tålamodet oxå   .

_
 

_
Annars var dagens hjälte lilla Ajaxx som fick spåra för de första 4 gångerna i sitt liv   . Jag trampade spåren (på 30 meter ungefär) och i de 2 första la jag minibitar med köttbulle i vartannat steg och det tredje la jag godis i vart tredje steg och i det sista spåret låg det godisar var 6:e, 7:e steg + att han fick en liten godisburk på slutet   . Han var SÅ duktig och koncentrerad att det knappt var sant   . Inga tappade trådar där inte. Så klart fick han vila emellan och som avslutning fick han öva på korta små budisar   .  Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli   .

_
 

_
Annars hade vi en mysig dag med Röeeva, Chrille, Ritva och Robban från Torsdagsgruppen och alla duktiga jyckar, god grillning och hela middevitten     . Molle tyckte väl iofs inte att det var lika mysigt att få sina klossingar klippta men han kom över det fort   .

_
Väl hemma på Köpenhamnsvägen blev det lite nanna och nu ska jag - som sagt - strax ut och plågas på en välbehövlig springrunda   .


_
ANTAL STEG IGÅR: 8 913   

_
"Det finns få uppriktiga vänner men så är ju inte heller efterfrågan så stor."   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards