Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Nina Palm - 27 maj 2010 14:15

 - Hej hej! Har det hänt nåt? Hur är det?

- Hej ... nä, inte direkt ... Skulle det hända nåt idag?

- Egentligen inte, men alltså du har ju inte bloggat sen i FÖRRGÅR   ! FÖRRGÅR det är typ sjukt beteende för att vara du menar jag   . Nästan som om att du bloggade senast förra året och du är ju inte bortrest eller så ens   .

- Jaha. Nä, jag har bara inte haft nåt speciellt att skriva om tycker jag.

- Det har du väl aldrig   !? F'låt, det där lät ju dumt   ... men du fattar vad jag menar. Det är trist när du inte bloggar   - jag tycker om att läsa din blogg även om det inte står nåt i den lixom   .

- Öh ... tack   .


_________

Så lättflörtad är jag - patetiskt men sant. Det räcker att någon säger "du ser inte så tjock ut de byxorna" så svävar jag på moln - på ett ungefär   .


_________

Lite blogg nu alltså. I tisdags kväll åkte vi till Familjen Rebuz, som planerat, åt grillegott, umgicks och så klart fick stackars Jalle gå intensivkurs med lille Rälige Rebuz   . Stackars ... why?! Jo för att han fick träna lite följsamhetsövningar som bl.a omfattade att böja på knäna, peppa med rösten och använda den kombinerade styrkelyftar- och piketpoliskroppen att styra med   . Rebuz fattade inkentinken till att börja med men sen när hussen hade fått böjligheten på plats (lite som danskurs kan man säga) och lite reaktionshastighet var han med på noterna. SATAN va snabb han är Rebuz   ! Coola killen sätter sig som en flugsnappare (annat ord för bordercollie som jag lärt mig av Sanna   ) och han hugger kampleksaker och grejer som en kobra. Han är samarbetsvillig och hörsam och har dessutom en balans i sig som jag bara älskar   . En jättefin kille. Nu hoppas vi komma igång med lite träning nu och då så att han är bäst i klassen sen när det dags att börja lydnadsklass 1-kurs - känn ingen press *MOAHAHAAA*   .


_

Igår var det jobbatajm som vanligt. Fick tillbaka en dom i ett tandvårdsmål från Kammarrätten i Göteborg som jag och min favoritordförande knåpat ihop som en slags "mall" (efter moget övervägande och rättsutredning of course!) och som det blev diskussioner om i vintras här på avdelningen - en domare dömde tvärtemot bl.a.   . Som tur var klagade både klagande i vårt mål och Försäkringskassan i det andra målet och vi fick rätt *tralalalalaaa*   . Ett av vardagens små glädjeämnen att få gå omkring och säga "Pilutta dig!" kan jag tycka   . Efter jobbet stack jag ut och sprang  Pass 32 och trodde seriöst att jag skulle dö paw rikh-titt   . Det blev knallvarmt (17 grader) just när jag var ute och solen strålade plus att jag nog borde ha ätit mellanmål på eftermiddan   . Men men. Jag höll ut, kom runt mina 3 km och det tog 18 minuter + 10 minuter på "bänken" efteråt för att komma i normal andning   . Duscha och sen iväg med Yaxxon till klubben för lite träning   . Fortsatte att med att köra framåtsändande med lina i syfte att bygga ihop momentet med fokus på trav ut, gående, snabb inkallning. Det funkade bra tycker jag   , lite snett och vint nångång men då är det bara att stanna honom och parkera honom på rätt sträcka och fortsätta "gå" framåt en bit till. Lätt som en plätt    . Fortsatte med fria följet som var helt i sin ordning, tyvärr liiite ljud i stegförflyttningarna i början som jag får vara uppmärksam på   . Undra om kan säga att det är rätt synd att han tycker det är kul att gå fritt följ och kan göra det hur länge som helst    ? Hur som helst är planen nu att få ner aktiviteten lite där, lite mer kamelvarning ett  tag för att undvika att han börjar ljuda om han mot all förmodan är benägen att vissla   . Jag vill faktiskt att han ska släppa lite av sin ögonkontakt ... hur man nu tränar in det  ? Han är så "på" mig och vad jag gör att jag får en känsla av han i vissa sekvenser är för nellad i sina uppmaningar att "kom igen nu - ska vi!!??" att han tappar koncepterna. En teori som jag ska spåna lite med, för om han går med mer avslappning - dvs. kollar var han sätter tassarna oxå t.ex. och kikar upp mot mig mellan varven så kommer det aldrig nånsin ett ljud   .  Ut-hopp körde vi oxå, varvade med föremål ute och inget föremål ute och det gick bra. Ja och så körde vi lite krypstarter och halter som avslutning och det är han ju duktig på, Mammas Kamelbäbi   .


_
Efter lite fika åkte vi hem till Jonas, Frasse och Nixx som stod över träningen igår och tog en promenix istället   . Det var tydligen ingen "walk in da' park" alls att gå på koppelpromenad med Frasse och Nixx ihop eftersom deras bästa gren tydligen är att gå slalom med varandra och virka grytlappar av kopplena   . Jaja. Hellre att de virkar grytlappar än att de börjar boxas tycker jag   .


_
Ikväll får vi se vad som händer och fötter. Jonas jobbar till 20.00 och alla tre pojkar är hemma   . Skulle behöva furminera både Yaxxon och Nixx ... Skulle vilja träna lite med Yaxxon. Jaja. Det visar sig.

_

ANTAL STEG I TISDAGS: 6 578   
ANTAL STEG IGÅR: 16 222
   

_
"Kan du inte besegra det, smyg tyst förbi."   



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards