Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

DET VAR EN GÅNG EN VÅR ...

Av Nina Palm - 25 maj 2010 08:16

... som försvann. Detta hände i ett land långt långt borta för länge länge sen   . Asså seriöst - va e detta   ?! Inte ens 15 grader varmt ute, betonggrå himmel och så blåser det småspik ... Ok, det regnar inte och det är ju bra men alltså ... DEN 25:E MAJ   ??!!

_
Igår var det en rätt vanlig måndag bortsett från att vi hade brandövning på jobbet - spännande grejer, dock inte lika spännande att stå och frysa lallan av sig i blåsten ända till vaktmästarna (som var en man kort) hade kollat ALLA brandklockor på ALLA våningsplan i ALLA husen och kunde blåsa "faran över"   . Jaja. Sprang några ärenden och si och så och åkte hem vid 16 för att hämta avin som äntligen kommit med posten för att kunna hämta ut Jonas kombinerade födelsedagspresent (9 juni - jag vet, jag vet, jag vet    ) och bröllopsdagspresent (5 maj) på ICA   .

_
Romantikfaktorn inte lika hög som nyttofaktorn men han och Frasse behövde faktiskt en ordentlig väska att ha jobb- och träningsgrejerna i   .

  

5.11 Tactical Range Ready heter denna skapelse (och nej pickadollorna ingick INTE ... vilket verkligen är synd för jag hade lätt kunnat tänka mig att skjuta av x antal fiskmåsar hemmavid   ).


_
Jag tyckte att jag var hur smart som helst när jag kom på den eminenta idén att shoppa lite pålägg, bröd, läsk, juice och annat när jag ändå var på ICA   . Shoppade först och hämtade ut paketet sen ... Världens största kartong på 4 kilo   . Prova bära en sån tillsammans med en megatung papperskasse (packningsoptimist) där ena handtaget går av   ... Ibland har jag otur när jag tänker, så är det   . Hur som helst. Jonas blev jätteglad för sin väska, kylen blev ganska fylld och jag fick stretcha mitt tålamod lite, slutet gott - allting gott   .

_
Efter lite fika bar det av hem till Berith som fyllde 60 år   . Öppet hus med världens godaste smörgåstårtor, vanliga tårtor och godisskålen de luxe + chokkela   . Vi var ett  gäng som samlades på parkeringen och Berith blev överraskad och jätteglad för presenterna vi samlat ihop till   . Tack Berith och Bert för att vi fick komma och övriga för en mycket trevlig kväll   . Sebastian fick t.o.m världens största gottepåse med sig hem och somnade gott trots socker- och jordnötsringschocken   . Dä va oväntat! Det som  inte var lika oväntat var att samtliga utom Ritva nu har Facebook i mobilen - vuxna människor   .


_
Väl hemma hade klockan blivit rätt sent men jag passade ändå på att furminera Frasse, som släppte det sista av sin vinterigelkottspäls efter badet han fick i förrgår   . Ikväll ska jag ge mig på Nixx päls hade jag tänkt för han börjar likna en hittehund från någonkonstigstans i Asien nu   .

_
Ikväll ska vi träna lite hund och umgås med Familjen Rebuz - det ska bli hur kul som helst   .


_
ANTAL STEG I SÖNDAGS: 10 711
ANTAL STEG IGÅR: 10 496


"Att bestämma sig är som att bädda en säng. För det mesta underlättar det om någon hjälper till."   

 
 
Ingen bild

Hobbelotta

25 maj 2010 09:15

Vilken spännande dag på jobbet! Alltid lite roligt om det händer lite oförutsett, sen att man får stå ute och frysa är ju inte lika kul kanske. Ja, våren lyser med sin frånvaro. Har skickat ut en efterlysning men ingen har hört av sig :o(
Vilken fin och praktisk present. Det är sådana jag gillar. Mottagaren blir glad + får ordning på tillvaron ;o)
Skönt det blev en lyckad kväll igår och att Berith blev glad! Ha en härlig kväll med brorsans familj :o)
Kramar

 
Ingen bild

Susanne

25 maj 2010 09:29

ha jag har inte heller fb i mobilen..tror jag..
Ha en skön dag och hälsa fam. rebuz så gott!
kram

 
Ingen bild

Mariana

25 maj 2010 09:43

Jag har inte heller FB i mobilen, inte medlem överhuvudtaget, provade men fattade inte ett smack så det fick va';)
Det där med ICA, planera och bära lät ju som det var jag som var i farten;) skjut först - tänk sen, typ*hehe*
Jättebra present, tänk så många grajor det får plats;) // Kraaaam

 
Cina

Cina

25 maj 2010 11:17

vi brukar ju säga att det är charmen, med att bo här uppe på norra halvklotet, våra skiftande årstider ;o) Meeen det här känns lite väl skiftande - knappt 13 grader ute nu.....o hösten känns mer ligga i tiden än vår o sommar liksom *suck* Fast vi ger inte upp ännu - den SKA komma, de ska komma Våren o Sommaren :p någongång.

Alla underskattar vi nog då o då hur stort ett paket kan vara o framförallt, hur tungt :o(

http://www.yallayalla.cinasliv.se

 
Sabina & Reno

Sabina & Reno

25 maj 2010 12:32

Jag tog en tur ner till klubben och det var nog mer tur än skicklighet att jag inte sussade iväg till köpenhamn i den blåsten!

Hänger jättegärna med i helgen,men kan inte på lördag ;-(

http://cityclickers.wordpress.com

 
Nina

Nina

25 maj 2010 13:00

HOBBELOTTA: Jag har hört talas om fler som efterlyst våren och inte ens belöningar på miljoner får den rackaren att titta fram :(. Jag gillar oxå bra att ha-presenter men den kunde ju iaf varit rosa eller nåt *haha*. Berith blev jätteglad för allas våra fina prexenter :).

SUSANNE: Vänta bara :)! Snart FB:ar du säkert i mobilen du med och vet du vad - jag har kollat hur man bloggar från mobilen nu *moahahaaa*. Nu går INGEN säker! Krya på dig från förkylningen.

MARIANA: Skjuta först och tänka sen is my middle name :). Det är tur man inte fick med sig en pickadolla kanske? My god. FB ska man se som en levande microblogg där alla sparar sina inlägg på samma ställe :). Har jag räknat ut. Många grajor' blir det *hehe*.

CINA: Det här kalla är inte charmigt alls ... när det kommer i maj :(. Nu hoppas vi på att de får det spännande nån annanstans så att vi kan njuta lite av sol och värme tycker jag. Inte ge upp, inte ge upp, inte ge upp. Paketet var verkligen jättebig-a-bauta *jösses*.

SABINA: Kan tänka det, du är ju lixom inte så stor och då vet man aldrig var man kan blåsa iväg nånstans en dag som denna :)). Söndag it is! Så det är lugna puckar.

Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

röeeva

25 maj 2010 13:12

Ett tag när vi alla satt med våra mobiltelefoner kunnde man tro att det var telia som hade årsmöte och inte Berith som fyllde 60 år hahahahaha.
Verkligen rymlig väska OCH snygg !

 
Nina

Nina

26 maj 2010 08:52

RÖEEVA: Ja eller hur :))! Hur gör man? Hur gör man? *haha* Väskan är verkligen jättefin och sehr praktisch måste jag säga. //kram kram

http://www.palmstrand.se

 
GBA

GBA

26 maj 2010 10:42

ha ha det är väl bra att träna på tålamod *not*
Trösta dig med att det är bra väder för hundarna:)

Kjamis

http://www.hundkonsultgba.n.nu

 
Nina

Nina

26 maj 2010 13:15

GBA: I hate träna på tålamod! Särskilt när det är tung och skrymmande träning som dessutom går sönder *grrr*. Bra väder för våra hundar är 25-30 grader och strålande sol - då uppför de sig riktigt exemplariskt :). Jag är inte alls ego - förstår INTE va du menar *haha*. //Kjaaaaam

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards