Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

SÖNDAGKVÄLL

Av Nina Palm - 23 maj 2010 19:24

Nu sitter vi här på våra lallor efter en lång dag i skogen   . Vi fick komma och träna på Torsdagsgruppens mark - tack, snälla snälla Ritva, Eva, Frida och Catti   . Jag tog det lugnt och fint och började med uppletande med både Yaxxon och Nixx   . Yaxxon gjorde ett bra jobb, synd att vinden hade vänt 360 grader bara   . Vi hade svag motvind på första skicket men sen fick han leta med vinden under svansen om man så säger   . Jaja. Lite i yvigaste laget kan jag tycka MEN jag insåg rätt snabbt (pga. benan jag fick i nacken) att det inte var läge att tjafsa med honom och man kan ju säga att han inte hade några större bekymmer med att ta sig ut på djuuuupet *hoho - var e du!!??"   . Avlämnandena var helt ok, släppte nån grej men inget genomgående trams   . Summa summarum var jag nöjd men inte lyrisk   . Han har bra motivation och idag låg han i vettig fas arbetsmässigt - me like a lot   . Nixx sen - han gjorde processen kort med de 5 grejerna (nu hade vinden vänt IGEN   ). Herregud så BRA han är på att leta, så tjusigt och så lätt och dirigeringarna "ut!" - grymma   . Min fina fina kille  kan springa som en galen ardenner igen  . UTAN att få ont i sina tassar efteråt.

_
  

_
De övriga männen i mitt liv kom ut lite senare - för så klart fick Jonas övertid i natt   - och mjukstartade med att grilla   .

_
Frasse med pinne och Lill-husse   

  

_
Efter grillning och sånt körde vi ett litet springpass med Yaxxon som gick jävligt fort ... han sprang inte rätt men han hamnade rätt   . Nu hade vi ingen GPS men ca 600 meter på dryga 40 sek i iofs snäll råterräng på "egen väg" är jävligt fort ... Strategi: låååånga grundsträckor på stig med långa liggtider (Jonas kallade tillbaka knasten 3 ggr för att försöka styra upp honom på rätt spår och när han skickade på 4:e försöket var det full gas ändå ... och han vek av till sin egen väg 50-75 m ut   ) + kluriga frispår i råterräng   .

_
  


_
NU ska vi käka lite turkisk husmanskost här ... Be right back!

_
Tog lite kort i skogen idag   - mest på Yaxxons systrar Yänta och Yla som jag inte har haft ett enda vuxen-kort på   . Lite fler bilder finns här.

_
Yla   

  

_
Yänta   

  

_
Och deras tokiga mojjor Catti och Frida   

  

_
Igår då? Jo asså nä ... Det hände typ nada   . Hemma, hundrundor, hockey    och så ett varv på gymet, Pass 31 (armar, axlar och mage). Jag och Sebbe kollade på film, gick en sväng med vovvi och shoppade upp oss på lite nödvändigheter    medan Jonas jobbade 16-02 igen   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 14 049
ANTAL STEG IGÅR: 9 299

_
Snott av Anna på Facebook:

_
"When nothing goes right, go left."   



 
 
Ingen bild

Mariana

23 maj 2010 20:19

Märklig vind i seglen idag;) Kan berätta att nu är det nästan vindstilla och sola lyser;)
Smaklig spis! // Kramen

 
Jessica

Jessica

23 maj 2010 20:54

Härlig dag ni haft och fina bilder:)

Vi promenixade i andra delen av skogen, vi:)

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

"Hälga"

23 maj 2010 21:01

Vill skicka en hälsning till brorsan att jag är jäkligt impad! Underbart snabb! I love:-) Pussar & kramar från "Pappilotten"

 
Ingen bild

Susanne

23 maj 2010 21:07

Härlig dag i skogen!! Härliga bilder som vanligt på duktiga vovvar!!
Måndag imorgon, shit alltså..varför är helgen så jäkla kort!!
Kramis

 
Nina

Nina

23 maj 2010 21:21

Mariana: Mycket mysko vindar idag, det må jag då säga. Nu är det stillvindat här i Malmö oxå och jag undrar om jag orkar gå ut med pojkarna eller om jag bara ska öppna porten och låtsas att vi är sydeuropa :)?

Jessica: Tack tack ;). Den däringa skogen är bara så fin! Extra bra med 2 stooora sökrutor på längden *haha*.

Hälga: Ja det är inte riktigt klokt det där och nästa gång ska GPS:en med + halsband på Yaxxon så man kan se hur (var) det egentligen går till *moahahaaa*. Avslöjad kanske :)?

Susanne: Underbar dag! Synd med molnen på slutet men annars lovely :). Helgerna är sjukt korta. Så är det. Måndag imorgon igen och ... snart är det fredag.

Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Noomi

Noomi

23 maj 2010 21:51

Vindstrulet räckte ända till östgötaslätten kan jag meddela... Jäkligt lurigt. Än hit och än dit, typ. Men nyttig träning för fyrbeningarna ;)
Yaxxons systrar är lika sin bror, helt klart.
Kram, kram

http://www.dizzyweb.se

 
Ingen bild

Cina

23 maj 2010 22:10

vinden var inte med oss idag i skogen....eller hur man ska säga.

Måste lära mig att fundera högt med dig lite oftare kring rapportträningen ;o)

 
Sabina & Reno

Sabina & Reno

24 maj 2010 08:38

Ni verkar ha haft en härlig dag i skogen! Fina bilder, på fina vovvar.

Så kul att Nixx är bättre i sin tass och kan springa järnet.

Ha en bra vecka!

http://cityclickers.wordpress.com

 
Nina

Nina

24 maj 2010 08:43

Noomi: Vindstrul kan verkligen ställa till det ... Men visst är det nyttig träning och man får ju ändå vara nöjd med att de springer ut till de får vind bakifrån :)). De är lika varandra de där Y-bisarna, Yaxxon skiljer sig från övriga med sina A-öron - dvs. lagom stora och tätt sittande ;).

Cina: Vinden var från oss helt klart, iaf stundtals :). Ja du vet vad jag har sagt om det där, det är bara att fråga så ska jag försöka hjälpa till ;).

Sabina: En helt underbar dag i fint väder! Love it. Tänkte du kanske vill följa med nästa helg och spåra lite med Reno, han kostar ju lixom inte så mkt mark än :). Det är så gött att Nixx kan använda sina bautafossingar så som gud hade tänkt :).

Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards