Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Nina Palm - 17 maj 2010 07:44

Jepp. Jag har vissa planer på att ta ledigt på fredag den här veckan faktiskt   . Det var länge sen jag tog "en dag" bara så där så det är hög tid och dessutom måste jag värma upp inför semestern ... VILKET man då kan tycka att jag har gjort de här 4 senaste dagarna men med tanke på vädret har den där rediga semesterkänslan inte riktigt infunnit sig   . Inte en meter hundträning mer än the usual exercise har det blivit och konstigt nog känns det helt ok   .

_
Igår var vi på dop, Jonas brorson Filip Gustav Palm döptes i Östra Grevie kyrka och Filip höll absolut världsklass i gosighet och förnöjda små kluckanden även när han bidde' alldillis' blöt på sitt lilla huvud   . Undra hur ofta präster får ett bedårande smajl från ungarna som de ska bära omkring på och dona med   ?

_
Mamma Madeleine, pappa Martin och Filip   

   _
Jonas och Madeleines syster Caroline var faddrar   

  

_
Jonas & Filip   

  

_
En väldigt söt unge   , det får jag då säga ... Men jag undrar jag om jag inte kan bli rik av min och Madeleines vadslagning - han kommer att få blå ögon tror jag (både Madeleine och Martin har alltså bruna ögon). Visst satte vi ett par tusen   ?

  

_

Efter dopet och den supermumsiga middagen med efterrätt ā la jag, dvs. kladdkaka med hallon och lättvispade grädde  , var det bara att åka hem, svida om och gå på hyfsade rundor med PPP (PappaPalmsPågar)    . Jag tog Frasse Fräs och packade med mig godis och klicker för att återuppta kontakten med honom ... om man så säger   . Hissmusik is my middle name i den pojkens verklighet nämligen så jag tog tag i det här med H Ö R S A M H E T igen   . Drul! Han var faktiskt rätt duktig men vi fick slut på Frolic på kuppen så det fick vi ju gå på Konsum och shoppa upp oss på   .

_
Efter hundservicen svimmade vi på locket en stund ... eller 2    och sen fixade jag till korten från dopet och la ut dem här   . Kollade på Bones och sen filmen Bröllopsfotografen som var annorlunda får man säga ... My god. Rolig och väldigt sorglig samtidigt. Betyg: helt ok   . Men alltså - först var det Fucking Åmål och nu Molkom, hillbillie-hullan from hell om man ska utgå från filmen   . Tur för Värmland att Åmål ligger i Dalsland    ... även om det definitivt är gränsfall. Gött att man känner Patrik och Kristina så man inte förlorar sig helt i sina fördomar   . Sådana där filmer är för andra delar av landet vad Grannfejden är för Skåne ...   .


_
Idag SKA SKA SKA jag ut och springa min runda   ! Sen får vi se vad som händer.


_
   GRATTIS GOSIA, ANETTE & ANNIKA PÅ ERA FÖDELSEDAGAR  

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 891   

_
"Livet är som en kontorsstol, det gäller att ha rätt inställning."   

 

 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards